- Úvod
- Zákaznícky servis
- Revízia kotla
Článok
Revízia alebo kontrola kotla a ako často ju robiť, závisí od druhu i výkonu kotla.
Ak máte doma plynový kotol, potom vám vyhláška prikazuje jasne každý rok si nechať spraviť revíziu. Platí to pre kotly s výkonom od 5 do 500 kW.
Účelom pravidelných odborných prehliadok je zabezpečiť správnu a bezpečnú prevádzku Vašeho plynového zariadenia. Nesprávne nastavené, znečistnené či opotrebované súčasti možu viesť k zbytočne zvýšeným nákladom na prevádzku. Netesnosti na spaľovacej zostave môžu dokonca viesť k únikom vysoko jedovatých plynov oxidu uhoľnatého a oxidov dusíka. Tieto plyny sú bezfarebné, zápachu, čo robí včasnú detekciu ich úniku veľmi obtiažnu bez potrebného vybavenia. Pravidelné odborné prahliadky a údržba sú preto rovnako dôležité pre úspornú prevádzku ako aj zabezpečenie zdravia a bezpečia Vás a vašich blízkych.
Čo všetko zahŕňa prehliadka:
- kontrola stavu zariadenia a bezpečnostných prvkov
- vyčistenie kotla
- nastavenie kotla
- tlakové skúšky.
Okrem iného servis predchádza zbytočným výdavkom pri neefektívnom fungovaní, keď kotol nie je vyčistený. Ak by ste sa v prípade nešťastia nevedeli preukázať dokladmi o povinnej ročnej revízii kotla, poisťovňa vám nič nezaplatí. Naopak, hrozí pokuta do 333 eur pre fyzické osoby alebo 1 666 eur pre podnikateľov či právnické osoby.
Na čo je je dobrá ročná kontrola?
Po kontrole dostane vlastník správu s odporúčaniami, či a ako vykurovací systém upraviť tak, aby sa znížila spotreba energie. Môže z nej napríklad vyplynúť, že je nevhodne nastavené spaľovanie alebo je kotol po zateplení zbytočne predimenzovaný.
FAQ - Najčastejšie otázky o prehliadke:
- Ktoré kotly treba kontrolovať?
Všetky, ktorým uplynula záručná lehota stanovená zákonom alebo výrobcom. - Je nutné vykonať prehliadku kotla v záručnej dobe?Áno zákon stanovuje vykonávať prehliadky aj počas záručnej doby. Navyše si v prípade predĺženej záruky potvrdíte jej platnosť.
- Kedy vykonať prehliadku?
Najlepšie po vykurovacej sezóne, ale vo svojej podstate na ročnom období nezáleží, dôležitá je kontrola každých 12 mesiacov. - Čo je zahrnuté v cene prehliadky?
V cene prehliadky je zahrnutá realizácia všetkých kontrolných krokov príslušného zariadenia uvedených na protokole a cena dopravy vrátane DPH. Cena za službu je konečná, neplatíte už žiadne ďalšie poplatky. Súčasťou ceny nie sú však náklady na práce spojené s následným odstránením možných závad a porúch na spotrebiči zistených prehliadkou alebo použitia náhradných dielov. Úhradu za ne realizujete priamo servisnému technikovi.